Thursday, August 4, 2011

Mogok terhadap diri sendiri.

aku tinggal sorg kt ulu ni, tp bukan itu yg sebabkan aku mogok.punca aku mogok sebab bila aku masak utk berbuka n sahur, mesti ada lebihan a.k.a nasik n lauk yg tak habes. so mau xmau aku terpaksa buang bnda tu memandangkan peti ais kt uma aku ni bukanlan dari jenis freezer, tatapi jenis icebox.

jadi aku mogok terhadap diri sendiri arini, aku nk berbuka ala kadar ja, xpayah nk masak lebih2 sbb aku mmg xreti nk bajet byk mana makanan y aku perlu.

ag 1 bila aku termasak lebih, aku terpaksa makan lebih sbb xdak sapa dh yg nk share juadah tu dgn aku, bila makan lebih kn,aku rasa berat nk solat n mengaji…berat aku nk taraweh…dalam kul1030 malam aku dah lena ghaib dah…hmmm

aku nk cari keredhaan yg lebih utk bulan Ramadan kali ni…org kata xbaik membazir di bulan Ramadan, aku ni bukan saja xnak membazir dibulan Ramadan ni malah aku xmau bazirkn Ramadan y cepat ja berlalu…huhu…

Ya Allah, izinkan aku mengutip pahala dan keredhaan-Mu, aku merayu pada-Mu berilah peluang aku merasa beribadat kepada-Mu di Malam Lailatul Qadar….sebab aku belum pernah merasainya walau sekali sepanjang umurku bernafas di bumi-Mu ya Allah…

eco fish

mnje jgn wisau eh, bukan nk diet smpe kurus kering pun…b ada sebab n alasan tersendiri~

No comments: