Monday, August 1, 2011

Ada org nk ikut saya pergi SK Uma Bawang~(dulu2)

ok ckp byk xmau…sapa2 yg bertugas sbg encik cikgu kt Sarawak pastu tau apa bnda ni…kalo berdasarkan imigresen, bnda ni dinamakan Dokumen Perjalanan Terhad (DPT).

masa aku nk kena bertugas kt Sarawak, aku kena buat bnda ni sebagai perlepasan aku bertugas kt sini. sebenarnya bnda ni berfungsi mcm Passport jugak tp untuk masuk n keluar sarawak ja. bila aku buat DPT ni dulu, ada gk bini aku nk wat…cas dia rm5 ja pun tp leh pakai sampai buku tu abes dicop…hehe…

bukan apa, dulu aku penah ckp ngn bini aku yg aku nk bawak dia mai duk sawak ngn aku, tp oleh sebab menggalas tugas sebagai isteri yang mewakili aku menjaga keluarga di kampung, aku xbg la bini aku ikut aku dtg sini…huhu, biar aku hidup sini sorg2…xpa…tp jgn sampai mak ayah aku, mak lang aku n mak pak mentua aku xdak sapa yg buleh tgk..

so sebagai pengorbanan isteri untuk suami, biniku pun xikut aku walaupun bnda ni dah dibuat dan masih kosong lg dan belum diguna…

terimakasih buat isteri yg patuh n taat pada tuntutan suami, n sbb tu gak kita bahagia sampai skg, alhamdulillah~

DSC00963

insyaallah permohonan pertukaran bulan September ni mendapat kelulusan Jabatan…so buleh la balik bersama dgn isteri…amin~

0 comments: