Friday, August 5, 2011

Kongsi Hidup?

dulu masa sebelum kawen, ckp ngn bakal isteri sanggup nk kongsi segala2nya bagai-bagai. tp hakikatnya boleh ka kongsi hidup? aku pun sama jugak, janji sehidup semati semandi setido semakan semeja dan segala2 lagi la. tp bila dah kawen, aku jd mcm terkejut sikit. pertama skli sbb bila dah kawen tu aku kena…

kes 1:::kongsi bilik tidur

…kongsi bilik tdo ngn bini. aku jd kaget cikit. dulu bilik sendri rilek ja nk wat apa2 pun, nk bior bilik bersepah ka tunggang langgang ka…xde hal…tp bila berbini ni kn…hehe~mcm2 kisahnya…xsempat aku nk berlingkar tdo puas2…bini dah kejut…nk kemas katil katanya…aku ckp la ngn bini wapa nk kemas, laki nk tdo berlembik ag ni,belum cukup berlemak ni…si bini plak ckp, xpa…kemas dulu pastu tdo blik….

*aku blurr*

kes 2:::kongsi barang2 peribadi

aku ingt lg masa pegi balik uma mertua, biasala terlupa barang2 grooming. minyak wangi terlupa, deodorat, berus gigi…so nk xnak terpaksala kami kongsi laki bini…hehe~lawok toi…kalo sblum ni aku terpaksa p kedai beli baru. tp la ni kongsi ja ngn bini…huhu…n buat pertama kalinya aku pakai minyak wangi n deodorat pompuan…aiyak…tp lps tu sbg penyelesaian, aku n bini aku beli deodorant n perfume unisex…senang dua2 leh pakai n xdak la janggal sgt..

*syok share brus gg ngn bini~*

kes 3::: barang aku barang bini, barang bini barang aku

ni pun 1 benda yg aku kena ejas jugak. tp biniku ni bagus gak, kalo henpon tu dia xder nk belek tgk abes2…msg ka miskol ka, apa2 ja dalam dia xdak nk selidik abes2…cumanya kalo hp dia xdak ka or misplace ka, dia akan guna hp aku…aku pun sama gak dalam keadaan tertentu aku guna barang2 dia spt hp, lptop, kete, duit, itu ini n mcm2…tp memandangkan stkt ni aku byk dok kt ipoh, mmg aku pakai ja semua2 brg bini aku…hehe~kalo bg bini aku pulok kn, ada apa saja bnda yg aku ada, dia pun nak gak…tp yg heran tu, dia suro aku beli baru, dia plak nk pakai yg aku dh pakai tu…cth:::aku ada hard disc,

bini ckp:::b xnk beli hard disc baru ka?

aku:::wapa nk beli yg baru, yg ni kn elok ag, semua bnda ada dalam harddisc ni…

bini: beli la baru~(mata berkelip2).

aku:::laa, dh dok elok ag wapa nk beli baru…

bini :::kalo b beli baru, buleh mnje amek harddisc b ni…

aku ::: ok, b belikn baru utk mnje, mnje pake la yg baru tu…

bini ::: xmau, nk yg bb pny, b beli baru yg lama tu bg mnje tau, yg tu mnje pny…ok?

----aku blurr---

kes 3 :::semua brg pun nk kapel~

bnda ni bukan problem bagi aku ngn bini aku, sebab segala bnda pun nk di kapelkan…cthnya brg2 kami yg kapel ialah baju, jam, seluar, jersi, perfum, cincin, henpon, beg, purse n wallet. sstgh pasangan mabe rasa janggal kalo semuanya nk dikapelkan, tp bg aku..ok ja…bila bini aku nk pakai baju pink, so secara autopilotnya aku akan dipinkkan sekali…hehe~mcm cumel kn?tp aku xder hal nk pakai pink ni…maklumla org kampung kata muka maskulin  n metroseksual…apa2 pun masuk ja ngn aku (ayat prasan).

kes 4 ::: misplace brg @ brg hilang dan lupa letak mana.

sebenarny bnda ni jadi bila aku ubah brg bini aku n aku pun ubah gak brg bini aku…cth:::aku biasa letak jam, wallet, hp cincin n kunci semua atas meja solek bini aku tu, so bini aku yg xbleh tgk bnda bersepah2 ni akn ubah brg2 aku masuk bekas, n letak dlm drawer…so bila aku cari, bnda tu xdak..adeh…mana pulok brg2 aku ni…mula la aku geledah kt semua tpt…so secara xsengaja brg2 biniku aku yg aku geledah tu ter*ubah skli…hehe…so bnda cmni xjd masalah pun cuma kena infom 1 sama lain la agar sama2 tak beranggapan bnda2 tu hilang…

*****semenjak aku berkahwin, setiap bulan aku terpaksa membeli 3 helai boxer baru, kalo sebelum kawen tu boxer tu aku pakai sampai habeh loose la…xganti n xpulak hilang2…tp la ni, hehe…boxer aku btoi2 hilang atau biniku yg ambek sembunyi…main sembunyi2 boxer kot syg?*****

so bg pasangan2 luar sana kalo kata nk kongsi hidup tu, sebenarnya bnda ni xsusah pun, cuma mula2 korg akan rasa mcm janggal skit sebab territory masing kena ditolerance kan…tp bila lama2, bnda tu akan jadi satu bnda y sweet bg si suami n isteri…

_DSC3408

---dalam gambar tu baju kapel, jam kapel, kasut crocs kapel---

***sweet kapel***

2 comments:

@xiM said...

aku rasa entri ni sangat comel.tapi tak leh blah bila ko kata ko maskulin dan metroseksual.heheeeee..

apa apa pun aku doakan ko bahagia hidup sebagai laki bini..ameenn..

*like this entri

Cikgu Jack said...

hehe...thanks bro sbb doakan aku...yg maskulin n metroseksual tu bukan aku sendri yg kata tp org2 kampung...aku pun kompius la...hehe~