Sunday, August 7, 2011

bersama membasmi perkara lagho~

kdg2 telinga rasa bingit bila diajak untuk berbuat kebaikan

kalau tak suka untuk berbuat baik pun

jgn la mengeji org yg mengajak kearah kebaikan

“kau ni dah mcm tabligh dah aku tgk, dgn serban berjubah semua lengkap”

-apa salahkah kalo berpakaian spt yg dianjurkan Islam selama ini?-

bukan ker serban tu nabi Muhammad SWT yg pakai?

so pelik ka kalau umat dia nk ikut pakai?

“ala mcm la kau tu baik sgt, kau pun sama ja…”

suka aku nk terangkan bahawa iman manusia ni bukan statik spt iman para malaikat yg sntiasa tinggi

iman kita sentiasa dinamik yakni berubah-ubah

jadi 1 hari kita akan cuba untuk menjadi baik

dan dikemudian hari kita akan terlupa dan kembali berbuat jahat

dan adalah lebih baik kita menyesali perbuatan yg sia-sia itu

berbanding tidak berasa apa2 bila melakukan perkara yg dilarang

daripada berada dalam kegelapan dan kesesatan yg tiada punca

lebih baik jika kita berada dalam kegelapan dgn kehadiran sedikit ‘nur’ iaitu cahaya sebagai petunjuk

bersama membasmi perkara lagho~

SONY DSC

2 comments:

semuasakan said...

hmmmm tu lah kadang2 kita nih tegur orang x pe....tp bila kena tegur..bleh plak dia jawab kubur masing2..mcm mana tuh?saboo je lah...

Cikgu Jack said...

xpe, sekurang2nya kita menjalankan tanggungjawab kita dah...mmg kubur masing2 tp agama kita sendiri mengajak kpd kebaikan...apa2pun segala urusan Allah yg tentukan..amin~