Friday, July 1, 2011

adik, mak tadak duit sungguh ni…

tadi aku kol mak aku…kol2 xdpt sebab line xdak sgt kt ulu ni…sebab ari ujan kot…so kol punya kol pastu mak aku angkat fon…tp dgr bunyi mcm robot2 sikit…pulak dah…apasai ni…dah la line susah…aku pun hang off pastu try kol ag…sama jugak bunyi berdesing n macam robot2…tensen…pastu xpala…aku letak ag…aku kol bini aku plak…tgh2 tu mak aku msg aku…bunyi camni ‘ada apa?’

aku nk reply tp lg senang kol takut bila taip2 msg nti line hilang…lama pastu mak aku plak kol aku…mak aku tny lagi, “awat dik, ada apa?”…aku pun tny mak aku pasai baju melayu yg aku nk belikan utk adik n abah aku…aku nk tny saiz depa…

pastu mak aku ckp camni “adik, hg bagi duitlah…”aku kaget…dalam hati aku tertanya2 awat pulok mak aku ckp cmni?huhu…rasa sebak mula meresap pelan dalam hati…aku diam n mak aku pun diam…mabe berat mulut dia nk cakap ngn aku pasai masalah duit…

pastu aku tny mak aku, “awat mak, pasepa?'”…mak aku pun trus ckp…”hg bg duit la kot, baju tu xpayah pun xpa”…aku mmg da agak mak akan ckp cmtu…mak aku sambung ag “cmni, lokman nk sambung belajaq, pastu dia nk kena p lawatan ke site keta kt shah alam, hg bagi duit la…baju tu xpayah la…”aku terpaku ag…adoi, aku sbg anak apa camni…mak aku susah2 aku xkan xbuleh nk tolong…aku tny mak aku brapa dia mau…dia keberatan nk ckp, dia kata camni “lima ratuih cukup la, susah hg dak ni?”

aku ckp ngn mak aku balik pastu “mak, cukup ka lima ratuih tu?” mak aku plak membisu sat…dalam ati aku tau xbrapa nk cukup, tp mabe dia xmau susahkn aku…aku pikiaq sejenak, adui…dulu aku byk dah susahkan mak pak aku, mak pak aku nk mintak tlg aku sli ni pun berat hati…

aku ckp ngn mak aku, “xpa mak, nanti nadia tlg transfer duit tu…”pastu line pun terputus…aku terpikiaq ag, aku ni sebuk sgt nk beraya, siap itu ini…tp mak aku tgh xdak duit, dia mintak duit pun bukan sebab nk beraya pun tp sbb nk ng adik aku yg sorg tu mengaji….huhuhu…pilu nya hati…

aku ckp ngn bini aku, bg duit kt mak lebih sikit…pastu aku beli ag baju melayu tu jugak utk pak n adik aku…aku hrp pertolongan aku yg sedikit ni bg la fmly aku rasa seronok skit…hehe…kalo ini dpt membantu fmly aku…alhamdulillah…

_DSC3342

mak ngn abah aku

_DSC3341

thanks mak sbb merestui hubungan aku ngn istri~

(abaikn saiz perut)

2 comments:

eKa said...

adeh, sedih pulak dgr.takpe la awk dah lakukan tugas sebaiknya...apa yg penting...slagi hayat derang ada, cuba la utk tolong /hepi kan derang...

uzair said...

touched...