Monday, July 4, 2011

Pesta Sukan Air Long Lama 2011

pada hari Sabtu yg lepas,hehe…aku join org kg p long lama…ada pesta sukan air kt sana…aku mmg dh alert jugak la dgn bnda ni memandangkan org kg Uma Bawang ni sejak 3 mgu awai diorg dah siapkan prahu diorg…nak dijadikan cerita aku ikut sorg org kg turun long lama, sbb dia pun terlibat lumba perahu tu, seawai jam 7 pg  kami gerak dari Uma Bawang

sampai kt long lama tu dlm kul 8 lebey jugak la…aku ingt acara dah nak mula…tp ada acara perasmian segala bagai…perut dah la lapaq, kedai makanan Halal kt pekan long lama ni ada 2 buah ja…1 tu nama ya salam…so bila aku p kedai dia pun, mmg kirim salam ja la…kedai xbukak ag…

so aku p la kedai ke 2 dekat sebelah sungai baram tu, kedai ni spesel sikit…hampa order la ayaq apa pun, yg sampainya ayaq teh O ais ja…kalo bab order makan plak kn, belum order apa2 tau2 sampai ja bihun goreng kt depan muka hampa…hmmm….

dah setel makan baik punya, kami pun get ready la nk usha2 perahu lumba…perahunya lumba start kul11…ada mcm2 kategori…laki pompuan…pastu pulok ada acara 25org, 18 org, 15 org, 12 org 10 org n 8 org…

wakil Uma Bawang ni masuk sikit ja acara…lawan pulok semua yg kuat2 ja…so satu pun xmenang…cian depa xdak rezeki…patut depa register ja utk semua acara, so bila tgk team yg kuat xmain, baru depa masuk, atleast leh la menang…heheh~

haaa, lupo nk gtau…bila ada acara camni kn, semua penduduk kh uma bawang tu kosg…mcm dah xdak penghuni….semua turun p long lama, ada y tdo dalam perahu, ada y tdo kt uma kawan2 jiran la mcm2…

bila aku dah jumpak anak murid aku kt long lama tu, apo ag…jd hora la…depa ajak aku “cikgu jom main kt funfair”aku ingt besaq sgt la funfair tu…tp rupanya ada kot 4-5 kedai…smua pun main yg tikam2 tu…ingt ada merry go round ka, eye on malaysia ka…hehe….

aku tgk anak2 murid aku tu boros sungguh, yer kot..mabe masa ni ja mak pak depa nk bg depa main sonok2 sikit….aku pun xkureng gak…nk tikam iphone…hehe, utk bini ku…tp hareem, tikam2 punya tikam xdpt pun…tipu pny apek tu…

panas terik tu mmg panas, muka pun merah2 dah…hehe…

so secara keseluruhannya, syiok gak la jion pesta ayaq tu, org kg berseloroh mintak aku kayuh perahu skli tp aku xmo la…tak exercise mende pun, balik2 nti aku pulok yg sakit badan…hehe…dpt jumpa budak2 skola aku yg dah p secondary school, windu kt depa sbb masing2 xdak kaba brita…hehe…

agak2 mcmana pesta sukan air tu ha?ni kt bawah ni ada sikit pics~

020720111912

agak besaq dak sungai ni?yg pasukan kuning tu dari mulu…mmg champion dari dulu

020720111913

yg ni yg terkebelakang la ni~

020720111914

pasan tak korg yg kayuh prahu tu semua pompuan?

020720111915

pasukan mulu ag, diorg ni semua pakai bengkung perut, pastu ada jurulatih omputih ag yg latih diorg

kalo menang 1st place dpt rm1000

2nd rm750

3rd rm500

No comments: