Tuesday, April 6, 2010

sekolah aku ada mikroskop!


salam wargaku...
wah, dah lama pulak aku rasa aku xpost bnda baru..tajuk yg aku list tu mmg sangatla banyak, tapi mabe aku kena wat masa betul2 sesuai..
lg pon skg 1 skola sdg sebuk sbb byk prkara nk kena seyel n anto ke PPD..
so korg jgn ingt kami geng cikgu goyang kaki taw kt skola...xbaik, busuk ati..hee~

so semalam skola aku ada wat xtvt ko-kurikulum...
n mgu ni kena kelab n persatuan..melangkah aku dari rumah dalam waktu yang agak lewat(ceewah!)
then aku pun mcm blur2 jugak arini ko-k apa kn, then aku pon tny la cegu2...
masing2 dah tau, mabe dr awai taun depa dah sedia nk wat xtvt2 tu(hiperbola)
eheee, n aku yg ngajar sains ni kena la pgg persatuan sains..
asainya ahli ada 10 org(ramai?) tp sejak insiden demam melanda budak2 aku, then yg ada pon tinggai la 6 ketoi ja..

besa la aku ngn partner aku c. Malvin kn dua2 pon laki..
dah bunyi looceng pon kami xdecide lg nak watpa..eheee...
so kami panggil udak2 yg 6 org td tu masuk pusat sumber..
kami pon mintak depa wat sinopsis buku berkaitan sains...
ni kyra ala mcm nilam la neh...

then tiba2 aku tertanya c.Malvin, skolah ni ada
mikroskop tak?
c. Malvin pon ckp...ada...banyak...
ada jgk yg br yg maseh x dbukak dr kotak ag...
aku senget n petak...
mcm xcaya...biaq toi...main ka ni?
then c.Malvin ajak aku p bilik kerani + stor peralatan sekolah...
then kami pon cr la kat dalam tuh..

n bnda tu mmg ada...mmg tkijut bewak aku..
sbb aku mmg suka bnda ni, then aku bawak la utk tunjuk kat udak2...
ya Allah, depa punya teruja n sonok..
n aku pun tumpg sonok sama...eheheh
aku ambik sampel daun n semut n aku wat sbg specimen...
aku magnify 10 x 4 ngn 10 x 10 micro..
depa tgk bnda tuh pakat2 dok ulang tengok...
br la depa nampak dgn mata depa sendiri camana rupa semut tu dr dekat...

ehehee...aku pon sonot toi, sbb aku dr kt mtrx ag suka xplore dunia ni guna mikroskop nih..
eheheh...korg nampak dak cmana keterujaan aku tu turut mndorong budak2 aku teruja sama?
aku bjaya la bg depa minat dgn alam sekeliling depa...
alhamdulillah...
aku hepi!!!

No comments: