Sunday, April 18, 2010

Lukiskan Indah Itu Di Hatinya


dimasa sekarang ini aku tiada berbuat apa-apa
tiada sesuatu yg bermanfaat yg aku lakukan..
saat ini rembang dan berhaba...
dingin hati dalam kepanasan alam..
aku tiada apa-apa di sini
tidak memiliki kelebihan dan kuasa

inilah dya
inilah manusia itu
inilah insan itu
inilah dya

kekosongan hati ini mendorong diri berkata-kata
saat ini tiada yg sudi menatap dan mendengar
jiwa kosong tapi cinta ini tidak kosong
aku hanya rindukan dya

inilah dya
yang selalu ada dan berusaha
yang coba memahami kekusutan diri
yang mengembalikan hilai dan tawa
yang memupuk dan memendamkan rindunya

dan aku pula
lukiskan indah itu dihatinya
memutikkan bunga di pekungnya
membawa dua genggam yang aku sembunyikan di belakangku
yang aku pun tidak pasti
sinar dan bahagia
atau
duka semata..
aku tidak peduli...sinar dan bahagia di rasai bersama
duka semata itu juga perlu di harungi bersama
masam dan manis itu jua bahagia
kelat dan pahit jua bahagia
jika di tempuh besama
langkah yang senada
nafas yang sekata
asalkan bersama hingga kemudiannya~

<<>>


No comments: