Saturday, April 17, 2010

Aku Seorang Guru Seni


Salam puisi, salam perkenalan dan salam sejahtera.
sorila beb sebab dah lama xupdate blog ni
bukan apa, semalam ada bola..pastu ada match Manchester United main
yg best tu, Man U menang pulak tu!
n yang paling best, in d other match, Chelsea plak kalah ms lawan Spurs!
hahahahahahaha!!!!
ketawa panjang aku noo...eheee..besh!

merujuk kepada gmbar diatas, ini semua adalah hasil karya seni aku
ni la contoh2 hasil seni yg selalu aku tunjuk kat anak murid aku
walau aku kat sini serba kureng
SELALU kertas lukisan takda, gam takda, warna takda, crayon takda, water colour takda
ibarat kata semua kat sini serba kekurangan la..
tapi aku stil lagi cekal wat bnda2 ni, nk bg budak2 aku rasa la berseni..

aku selalu cakap kat budak2 aku, masa seni kita guna apa saja yg kita ada
n masa seni ni kita lapangkan fikiran,
buang segala masalah jauh2..
bila wat seni tu, layan ja...eheheh
yg aku nk katakan, aku tgk sebenarnya matapelajaran seni ni
membuatkan budak2 aku free la sekejap dr matapelajaran utama
walaupun tak semua budak2 ni terer berseni
tp hasil diorg kyra boleh la dibanggakan

ada yg mempunyai minat mendalam terhadap seni
ada jugak yang kureng, tapi budak2 aku ni aku nampak khusyuk la bila buat seni
macam aku kata la...depa wat sambil layan~
depa buleh kembangkan fikiran n buat lukisan yang memang luarbiasa

walaupun budak seni aku darjah 4 n 5,
tp ada yg aku rasa memang berbakat.
tambah2 yg jenis terkebelakang tu
dalam kelas lain diorg ni slow sgt
tp dalam kelas seni ni, diorg yg paling bervision terhadap lukisan
n bila tak puas hati, diorg ni akan buat lagi dan lagi sampai puas hati
hakikat dalam pelajaran lain, nk salin petikan malas
pembetulan plak xpenah buat..

aku syukur ada gak gud side dr budak2 terkebelakang ni masa seni aku
n aku tau hasil kerja diorg tu dr sudut hati yang mendalam,
bukan cincai semata..
walaupon opsyen seni bukanla kepakaran aku
aku juz nk gtau sesuatu perkara kalo kita wat dengan sepenuh hati
insyaallah hasilnya akan turut memuaskan hati kita sendiri
~wassalam~

0 comments: