Tuesday, April 20, 2010

Ingt tempat aku hampeh?so jgn kesian sgt kat aku!

hey jude...wazzap...
arini aku nk crita sikit kat korg pasal cara nk berhubung bila dah kat dalam ulu ni
memang kat dalam ni nk dapat line sgt2 la susah
mana dapat kalau nk tgk line full bar, mana ada tgh dok baring2 pastu ada msg, kol n miskol.
tadak la semua tu..ehehe
tp rilek ar bro~
its not the end of d world
actually kat ada 3 alternatif kami nk berhubung dgn dunia luar.

  1. kat sekolah aku ni ada pot2 yg kdg2 tu ada line. so kena la cari line tu..kadang2 bila panas sgt ka, sejuk sgt ka, berangin ka line tu pon faded. kena la trima kn.nk cr tu pon ada cabaran dia, sebab kadang2 line tu ada kt tgh bangunan sekolah, sat2 dia p tepi sekolah, kadang2 korg kena sengetkan tepon...mcm la skil yg korg leh aplikasikan kalo nk dapatkan line tu. yang penting,,usaha dengan cekal n redha. kalo line tadak tu, balik ja la dok tdoq kt uma...eheheh
  2. ok yg ke-2...tima kasih la pada kementerian pelajaran sbb dah kurniakan kami talipon sekolah. cuma talipon ni yg jenis i-Talk tu..korg beli la no dia, then leh la pakai..susah2 cari line, pakai la yg ni...syukur...sembang pon dok dalam bilik guru...ada kipas...xkena panas...seminit 15sen!
  3. yg terakhir ni korang leh pakai internet..kat sini dipanggil schoolnet...pelik kn kat dalam ulu ada tenet?eheheh, tu la..aku pon xpaham mula2..asainya kat sini ada piring parabola yg agak besaqla jugak. bila dah direpair ritu, kami semua kat sini leh la melayari tenet. baca paper online, tgk result bola online..eheheh...tp ada masalah jugak, ikut mood gak tenet ni, kadang2 xdak transfer packet in yg masuk, xde transfer bit...tgu la..tgk la bila dia ok, laju!!!kalo xok tu slow gilaks...

so aku nk gtau kat sini, mmg mula2 macam hampeh..rasa susah la..merungut macam2...tp lama2 korang akan berjaya harung benda sukar mcm ni dmana korg sendiri pon xsedaq...ehehe...so jgn la ckp kesian kat kami cekgu2 pedalaman...sbb mcm korg jugak, setiap masalah tu pasti ada jalan penyelesaian...

ok beb, masa dah time la..aku kena masuk kelas plak pasni...ajaq moral darjah 3..supaya budak2 aku jadi lebey bermoral...eheheh...

No comments: