Saturday, April 24, 2010

Hari Sabtu:Tidak Cuti Tapi Tetap Indah

salam berbloging...kembali bersama aku yg prasan best dan hebat...haha!today is a great day! I can feel it!...eheheh...ni la kata2 motivator utk diri aku pd pagi ni...bersamaan 24 April 2010,hari Sabtu n luckily aku bersekolah ganti harini untuk cuti Gawai nti...jadual hari ni ikut hari Jumaat...n hari Jumaat ni aku mcm rilek2 sikit...kerja dah setel..so dtg skolah baca paper online...pastu baca sikit pasai 3000D, D1000, n D90.

mbr aku ckp beter trus sambaq D90 tu..hrga jatuh katanya...semua satu set dalam 3K...pergh!...walopon bapak mahal...tp bg aku, aku rasa worth kot...sbb aku mmg minat~pakai kmera hp pon dok gila snap pic...ni plak bila tgk pic mbr2 aku yg cun2 tu...x smestinya aku ni nk sambar D90 aku trus2 nk jd tukang tgkp pic...dak~bukan gutu...aku mau blaja ag...teknik2 tgkp pic, pncahayaan la..editing la...marketing la...mcm2 la yg aku leh blaja smua aku nk blaja...
layan sbnarnya tgkp pic...bila kita tgk pic ni kita mcm terbawa2...n pk ttg alam..pk ttg Yang Maha Pencipta...keindahan langit dan bumi ni kita tak dapat wat sendiri...cuma dapat disimpan dalam bentuk ingatan, memori, dalam kamera dalam lukisan n etc la..hmm...aku pon tatau apa motif aku tulis ni...tp besala...manusia mcm kita ni selalu terdorong untuk menuju kearah sesuatu kn..ada harapan dan impian, ada keinginan dan ada pulak pengaruh dari anasir2 yg sentiasa berbisik dalam hati kita...
jadi...hari ini suppose adalah hari coti..dan aku bernasib baik sbb aku bersekolah ganti..to ensure dat my children still learning n juz not messing aroung the village..best!

No comments: