Sunday, April 25, 2010

Berderai

ini semua salahku
puncanya adalah aku
khilafku yang selalu alpa dan lupa
tidak menjaga sebaiknya pemberianmu
nilai bukan menjadi pertikaian
dari dasar hati ikhlas itu ia timbul menunjukkan sifat
maafkan aku wahai sayang
pemberianmu berderai di depan mata
walau aku menjaga dan berkawal
walau aku menggenggam dengan erat
hadiahmu itu berderai jua akhirnya
aku bersalah pada diriku
aku bersalah pada dirimu
aku bersalah pada amanahmu
maka maafkan
cincin jade hujau ini sentiasa ku gilap
ku igau sepangjang masa
akhirnya berderai saat ku ingin simpan ia
alangkah baiknya ketika itu aku terus memakai
buat apa disimpan sedangkan ia di hasilkan dan di hadiahi kepadaku
untuk aku memakai dan terus mengingati
ini semua salahku
puncanya adalah aku
khilafku yang selalu alpa dan lupa
tidak menjaga sebaiknya pemberianmu
maka maafkan~

No comments: