Wednesday, April 14, 2010

Sebotol gam dan sepapan telur

:::Salam pembuka coretan:::

Sejak dua tiga hari ini seluruh warga Uma bawang sentiasa bersyukur

Tanah ini sentiasa dirahmati dengan hujan dan kasih saying-Nya

Curahan kasih sayang-Nya itu memenuhkan tangki-tangki takungan hujan kami

Xpala pase hal tu kan…

Then arini aku ada ngajaq subjek seni kat taun 4

Aku pn tny la Dya apa lukisan menarik yang aku leh wat?

Dya pon cakapla cani

“lukis atas paper n kaler gambaq tu, then bila dah siap,gunting gambaq yg dah di kaler tu pastu lekat atas kertas lukisan”

Aku pon jemm..so aku cakapla yg sekolah aku skg ni dah kehabisan gam…

Dengan pantas tanpa pikir dia cakap kat aku

“pi la beli gam kat popular”

Aku mcm senget dah..

Then Dya ckp ag..”payah2 p la beli kat 7-e, kn belambak”

Aku dah diam kelu dah, dah berbata2 dah dalam ati.

Pastu aku pon ckp la camni…”ooi, 7 jam”

Dya tny aku apa bnda yg tujuh jam?

Aku pon sembur la dia balik..

Apa dia ingt tpt aku yg ulu ni ada popular n 7-e?

Ingt nk p kedai tu 10 min dr uma?

Kena 7 jam taw br leh smpe popular.

Tu telur kat uma yg tinggai lagi 4 biji tu pon kami dok sep sbb nk tgu beli stok smpe ujung mgu ni..

Apo la!menensen-nensen!!haha!



No comments: