Sunday, July 31, 2011

Aku tatau la benda ni kebiasaan ka atau aku yg xbiasa dgn dunia akhir zaman.

kau kerja kat bandar,

kau tinggal serumah ngn laki kau

kau ckp kt semua org yg tu ialah tunang kau

xde pulak cincin kt jari

xde pulok majlis

kalo ckp tunang pun

apsal tinggal serumah sebelum kawen

kau ckp mak pak kau xrestu kau ngn dia

mak pak xbg kawan

tp kau tinggal serumah tu cmana?

xkesian ka kt mak n pak?

dulu segala bnda nk wat kau tny mak pak,

minta restu pendapat n doa mak pak

tp bila soal jodoh pilihan kau mak pak kau xsuka

trus kau ikut boipren kau tu

dah xmau tny n mintak restu mak pak dah

konon mak pak kau xpaham

kau paham sgt ngn hati mak pak kau?

kau xsedih ka?

kalo mak pak kau tau yg kau tinggal serumah dgn org bukan muhrim

xde apa2 ikatan tp idup mcm suami isteri?

aku ka yg kuno atau kau yg terlebih moden?

bulan posa ni pulak cmana?

korg posa tak?

posa la kn tp mcm laki bini

tp duduk serumah tu sah ka?

so posa tu jd sah ka idak?

aku tau kau sedar kau salah

tp kau takut nk taubat kn?

Allah kata pintu taubat tu sentiasa terbuka

kau nk taubat tp tatau n takut nk taubat

maka cobalah bertaubat sekali

bila rasa dah kuat tu

cubalah taubat nasuha

Aku tatau la benda ni kebiasaan ka atau aku yg xbiasa dgn dunia akhir zaman…

jadi

selamat berpuasa semua~

DSC_5113

0 comments: