Friday, July 9, 2010

wau, besarnya cicak ini!

salam berbloging buat semua peminat (chewah!)…hari ini dalam sejarah bila di sekolah aku ada sekor cicak yg besar sgt. arini budak aku telah membunuh cicak tersebut. cicak ni bentuk dia macam iguana pon ada, cuma di tinggal di celah-celah kayu kat sekolah aku ni. org sini cakap, kalo cicak ni ada, kawasan tu akan terhindar dari kehadiran tikus-tikus rumah. lupa nk gtau, kalo kat sini org pngil kabo’oq.bunyi mcm bunyi anjing menyalak tp perlahan ja bunyi dia. org cakap ni kalau juai ni buleh sampai harga beratus-ratus. ada gak sampai ribu kalo saiz dia besar. darah dia leh wat ubat. cancer treatment maybe?so enjoy la diz pics!hehe~~

DSC_0001

suasana sekolah kecoh apabila binatang ni berjaya dibunuh.

DSC_0002

pandangan jarak dekat cicak kabo’oq

DSC_0006

mcm comel cicak ni, tp saiz besar. takut aku nk pgg.

DSC_0010

saiz cicak ni berbanding tangan budak tahun 1.

DSC_0011

pandangan dari bawah.

DSC_0012

antigraviti rear foot

DSC_0017

panjang kn?hee!~~

DSC_0032

pegang mcm xresa geli ja budak ni…adoi~

3 comments:

Fahiz Hussin said...

Mak ai..ni anak dinasor nih..

Fahiz Hussin said...

Jack, kalo jumpa lg cicak ni simpan idup2..klau betul spesis ni yang diorang cari ko bleh jadi OKB..deal ngan web nih kalo dapat lg sekor.. http://www.jutawantokek.com/

Cikgu Jack said...

kat ulu ni mmg ada bnda ni...tinggal kat celah2 dinding rumah...memalam bunyi dia mcm anjing cikit...hehe...buleh buat duit ka ni?kalo ada mau buru bnda ni...hehe