Sunday, March 7, 2010

Kisah Diganggu ROH

Kisah berlaku hasil cerita seorang kawan yg pernah digangu roh abgnya
selepas 3 hari mati. Dia kata abgnya mati sebab kena buatan org. Aku pun
tertimbul idea cakap yg aku rasanya tahu mesti roh abg dia tak aman. maka
dia pun bercerita...

As usual kekadang org cina nih suka masuk kubur dgn harta diaorg. So,
abg dia dgn handset, laptop, PS2 suma sekali ikut masuk. Dgn harapan abg
dia dpt la mati aman sikit.. So, lepas sehari...kemurungan dalam keluarga
tuh masih ada. Jadi dgn cara sembahyang je diaorg lupakan kisah tuh. Sampai
la ke hari kedua...mereka seolah dihantui roh si mati. Kawan aku cakap dia
rasa setiap kali mcm ada sesuatu je yg panggil dia. Tapi dia buat dek pasal
takut. Sampai la mlm kedua tuh...dia dgr ada org ketuk tingkap dia. Dia
takut sangat, terus sambung tidur sambil menekup muka dgn bantal dan anggap
semua tuh mimpi karut jer.

Sampai ke hari ketiga...satu keluarga mmg rasa seolah olah diperhatikan
ke mana sahaja mereka berjalan dlm rumah. Dlm hari tu la kedengaran bunyi
org selongkar almari...tapak kaki naik turun tangga...suara memanggil dari
tingkat atas. Tapi semua buat dek jer..doakan benda tu berlalu pergi.
Sampai le tetiba handset si kawan aku berbunyi...dia angkat terus dan
tetiba "Alo..adik yer?" Dia terkejut...dia tgk nombor tuh...mmg sah nombor
abg dia. Maka dia pun jawab balik "Abg ke?" dan serta merta air mata
mengalir sebab dia rindu sangat dgn abg dia.

Abg dia pun reply balik "Adik...abg tak boleh lama nih. Abg cuba panggil adik tiap malam..tapi adik tak dgr" Kawan aku menangis je dgr keluhan abg dia ..."Adik, abg nak adik tanya dekat mak" kata abgnya. "Apa dia bang?" Kata kawanku.

"Tanya mak...mana dia simpan charger hp abg? letih carik tak jumpa plak....."

0 comments: