Thursday, December 13, 2012

tak semua perkara yg kita nak tu dimakbul, tp jgn lupa byk bnda yg kita tak mintak tp Dia bagi…

salam yuolls…dah nak masuk taun baru pun kn?azam lama dah tertunai ka?atau carry forward azam tu pegi taun depan?hehe…

no big deal la pasai azam sbb as long kita ada drive towards future, it will be a great journey awaits us…kn?hehe…

banyak benda dan hajat aku yg belum makbul, antaranya :::

  • nk pegi umrah
  • nak beli tanah lot
  • nak beli tablet
  • nak pakai windows 8 yg baru
  • nak kurus
  • nak superbike!!!
  • nam MACAM2 LAH (jenuh jugak kalo ikut nafsu mmg la semua pun belum)

tp aku jugak tak pernah nk lupa sbb nikmat2 yg Allah bg tu aku syukuri selalu, antara yg Allah bagi :::

  • rezeki tak putus alhamdulillah
  • hidup berkeluarga tp tak rasa smpit
  • bini menten cun, yeay! =)
  • tuko kete yg jimat minyak
  • keluarga dan mertua yg baik dan alhamdulillah menten sihat
  • kesihatan aku jugak baik
  • nk dpt kunci rumah baru
  • loan asb lulus
  • kredit kad utk fuel dah dpt
  • ada kemampuan utk bg family hepi
  • ada kemampuan utk sedekah walaupun sikit
  • ada henpon best
  • dpt makan makanan yg best2 dari mak n mertua n kedai2
  • dpt soping hitu hini begitu begini
  • dpt p bercuti merata2…

so dekat sini nk g tau, kalo bengang dgn bnda yg kita selalu tak dpt, coba dulu hitung bnda yg kita tanpa2 sangka2 Allah bagi…tak dak alasan kn utk terus bersyukur…hehe…

azam yg belum trtunai tu dgn officialnya aku carry forward ke taun depan lah…pelan2 la aku cuba usahakan…amin~

No comments: