Wednesday, May 9, 2012

patutla perlantikan tetap dalam perkhidmatan aku ni tertangguh…

ok guys, aku tgh cuba menenangkan hati yang tgh panas…rupanya aku mmg dianiayai oleh seseorang dan seseorang tu ialah Guru Besar lama aku dulu…tahap kekhiantan dia kt aku pun xdela bsaq sgt tp efek la aku punya perlantikan aku dalam perkhidmatan semenjak bergelar guru ni…aku pun tatau salah aku tang mana, besaq sgt ka hapa salah aku ka…dia bg markah LNPT aku kurang dari 80 markah…atas sebab beberapa point ja lg ako nk dpt 80 markah, maka perlantikan tetap dlm perkhidmatan aku sampai skrg belum jugak lg sah…biasanya org akan sah dlm perkhidmatan dalam tempoh 3 tahun, dalm arti kata lain kira paling awai tu 6bulan dah leh dilantik tetap, n yg paling lama pun 3 tahun tu kira mmg kompom2 dah sah dalm perkhidmatan..tp sbb si bajingan (sbb nama dia pun mcm anjing) wat mcm tu, aku dah berkhidmat 4tahun setengah ni belum jugak lg sah dalam perkhidmatan…

mmg dia ni pengkhianat nombor 1…sbb pa tau dak?selama dia 11 tahun kt sekolah aku ni, aku tatau la brapa byk duit haram yg dia dah telan..buleh bayang la kn…1 skolah kena ada 3 org tukang kebun, tp semenjak dia bertugas dekat sini, ada sorg ja tukang kebun…maknanya lg 2 org tu hny tukang kebun hantu…maksud hantu kat sini ialah, tpt utk tukang kebun tu ada diberi gaji tp xdak pekerjanya…bayangkan selama 11 tahun dia kat sini…brapa ribu dia dah makan bg anak bini dia?

eh, korg sti xpaham mai mana plak aku sebut ribu2 kn?camni, gaji sorg tukang kebun ialah rm400…1 skolah patut ada 3org tukang kebun tp skolah aku ada sorg saja…maknanya rm400 x 2 org tukang kebun hantu td tu masuk kt akaun GB lama aku ni la…11 tahun x12 bulan=dok ada 132 bulan…132 bulan tu darab dgn gaji tukang kebun hantu 2 org sebanyak rm800 sebulan=132xrm800=rm105600!!!!

apadia?rm seratus lima ribu enam ratus ringgit?lebey kurang byk ni la duit haram yg dia dok telan…kaya tak kaya?hehe…tu belum masuk duit songlap makanan PRA SEKOLAh n RMT ag…oder rmt tu mcm2 tp barang tak sampai kesekolah…pastu duit sukan kitorg yg patut dia serah kt PPD mmg dia telan jugak….

hmmm…patutla dia tu belum pun tua tp xpenanh senang dgn idup dia…menang nmbor ekor belas2 ribu tp duit xpenah cukup…ada bini karen la jugak tp dia pny tu xbuleh nk naik…ada anak tunggal tp anak tunggak mcm bangang, spm tunggang langgang pastu masuk ting 6 tatau la jd bodo lagi dari binatang haram kot….

okeh alkisahnya dia pun DIPINDAHKAN atas arahan perkhidmatan ke sekolah baru dekat kg asai dia…bila dia pindah tu baru la semua tembelang dia pecah…aku saja tulis kt sini sbb aku nk korg tau yg masalah korg dalam pekerjaan terutamanya dalam bidang perguruan ni tak lain tak bukan ialah daripada bos2 korg a.k.a GB korg…

PS:: patutla dari mula aku posting sini dia duk kata aku paling kurang dalam ulu ni 5 tahun, rupanya ini la cara dia wat supaya aku dihalang daripada berpindah…terima kasih sbb baca n terima kasih kepada PPD BARAM yg bg info ni kat aku…agak2 bila aku jumpa GB anjing tu apa patut aku buat ha?potong tut dia kot sbb tut dia tu pun da xbuleh naik…potong buang bg kt anjing, aku rasa anjing pun xlalu nak makan tut org yg ada perut busuk mcm dia tuh…

1 comments:

budoxesquire said...

pergh kuang hajaq~