Sunday, April 22, 2012

Menendang-nendang

kita sebagai anak ni dari kecik dah belajar menendang2…waktu dalam kandungan dulu, bila kita  menendang2 dalam perut ibu, ibu kita suka mmg suka n seronok sebab itu menandakan kita sedang membesar dgn sehat…tak gitu kn?

jadi skrg ni bila dah besar2 ni jgn la menendang ibu2 kita tau…xbaik, dosa…dari segi fizikal atau secara makan dalam, jgn nk bg ibu dan ayah rasa seperti ditendang2…jagaleh mereka, kita sebuk membina kehidupan dan kuluarga sampai kdg2 kita lupa yg mereka sudah semakin tua…

 

CIMG0119

3 comments:

SumeSakan said...

salam..da lama x singgah sini...yup setuju tuh...jaga lah ahti mereka selagi mampu...hidup umpama pusingan roda..andai hari nih kita melukakakn hati ibubapa...mungkin satu hari t anak kita pun wat benda yg sama...anak mencontohi teladan kita...hehehehe

Cikgu Jack said...

mak bapak kita makin tua, lama mana sgt depa nk rasa bahagia ngn anak2 kalo kita tak berusaha bahagiakan depa...kn kn kn?hehe

SumeSakan said...

btol tuh...sokong sangat..sekang bila dah jd mak nih..setiap hari nak tatap je muka anak...x sabar nak tengok anak bila balik kerja..bila jumpa sayang anak bertubi2...time anak tidoq pun belek je muka anak...sejuk je rasa....walaupun dah tenung lelama still rasa x puas...

sebab tuh slalu kenangkan mak ayah nih...macam tu lah perasaan depa dahulu dan sekarang...kalau mak ayah leh rindu kita macam tuh kenapa anak tak kan?yg ni lah selalu buat aku muhasabah dr tau....